29 Eylül 2011 Perşembe

NEDEN YALAN VAR???

"Birlikte olacağım kişi asla yalan söylememeli...Bana her zaman doğruları söylemeli ve benden hiç bir şey gizlememeli..."
"Benim kızım asla yalan söylemez..."
"Dürüstlük en iyi yol arkadaşıdır..."
Hayatımız boyunca yalan söylemenin ne kadar kötü bir alışkanlık olduğunu vurguladı büyüklerimiz...Yalan söylediğimiz zaman burnumuz uzarmış...Öyle öğretildi bize...Her zaman doğru olanı söyleyecekmişiz...Kim olursa olsun yalan söylemek en büyük günahmış...Evet belki de bütün bu söylenenler çok doğrudur...Yalan söylemek bir günah,kötü alışkanlık,terbiyesizlik vb...Acaba şunu düşünen oldu mu hiç:Yalan söyleyene değil de söyletene bak!!! İnsanlar neden bu tür oyunlara girişirler???Bunu düşünen oldu mu???Hiç ama hiç sanmıyorum...Hani derler ya küçük beyaz yalanlar diye...Hani şu günahsız yavrular...Onlar da birer yalan...Kandırmayalım kendimizi...Bazen bir kız çocuğunun annesine söylediği yalan:Anne ben ders çalışıyorum!!!Evli bir adamın karısına söylediği yalan:Hayatım iş toplantısındayım!!!Bazen bir öğrencinin babasına söylediği yalan:Babacığım sınavımdan geçtim!!!İlişkiler bozulmasın diye,kavgalar çıkmasın diye,küslükler olmasın diye söylenen yalanlar...Altında yatan nedene bakılmaksızın da yalancı diye damga vurulması...Yargısız infazın en çok rastlanan örneği...Peki bu insan neden bu yalanı söyledi???Baskı...Korku...Zorlama...Belki de silah zoru vardır...Hep yalan söyleyen kişi ayıplanır ama çok yanlış...Aslında ayıplanması gereken kişi ona bu yalanı söyletmeye zorlayan kişidir...Hayatında küçük oyunlara yer vermesine imkan sağlayan kişi...Bence ona hesap sorun...Neden izin vermedin,neden yapamadığı zaman ona gülümsemedin,neden her zaman onun yanında olmadın???Sorun bakalım bu soruları...Sizlere ne yanıtlar verecekler...Yalan söylemeye sürükledikleri kişilere uyguladıkları baskıcı tavırlar kendilerine uygulandığı zaman  nasıl tepki verecekler...Bu seferde kendilerine karşı acımasız olacaklar mı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder